maartjeoparuba.reismee.nl

Big news!

Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer een verhaaltje van ons! Dat werd hoog tijd!
Hoe gaat het daar? Begint het mooie weer bij jullie ook te komen?
Wij hebben de afgelopen tijd natuurlijk weer veel leuke dingen meegemaakt. We zullen maar meteen met het belangrijkste nieuws beginnen: WE’RE COMING HOME

Laughing
!!! Ja, op dinsdag 10 juli stappen we hier in het vliegtuig naar New York. Hier zullen we 4 dagen alle mooie en indrukwekkende dingen van New York gaan bekijken. Op zaterdagavond 14 juli zullen we in het vliegtuig richting Düsseldorf stappen. Op zondag 15 juli zullen we weer voet zetten op (Duitse en) Nederlandse bodem! Dan ben ik precies een jaar weggeweest, toevallig he!

Ik moet zeggen dat nu we de keuze hebben gemaakt, het heel veel rust geeft. Dat getwijfel tussen wel of niet langer blijven is niet fijn. Nu we de keuze gemaakt hebben, ben ik ook echt wel klaar om lekker terug te gaan in juli. Het eiland is klein en ik merk dat een jaar lang genoeg is op een eiland als Aruba. Ik heb wel weer zin om jullie allemaal te zien en om lekker op mijn fietsje naar het dorp te gaan! We kunnen straks terug kijken op een hele mooie tijd die we nooit hadden willen missen, dat weet ik zeker!

In maart zijn Kjell en Ellen hier geweest. Ze hebben hier bij ons in het appartement geslapen en dat was heel gezellig. Op de foto’s zullen jullie zien dat we een toffe tijd hebben gehad samen!

Een paar dagen nadat Kjell en Ellen waren vertrokken, begon voor mij de paasvakantie. Niek heeft twee extra vrije dagen opgenomen zodat we lekker een paar dagen naar Bonaire konden gaan. Heerlijk was dat! Bonaire is echt een heel mooi eiland, maar we merkten wel dat het veel rustiger is dan Aruba. Voor een vakantie is dat prima die rust, maar ik zou daar bijvoorbeeld geen jaar willen werken, daar is het net te rustig voor. De onderwaterwereld is er heel erg mooi. Vandaar dat we hebben besloten om te gaan duiken. Niek heeft al een duikbrevet, maar ik heb dat helaas nog niet. Toch heb ik onder begeleiding van een instructeur twee duiken kunnen maken. Verder hebben we veel gesnorkeld en natuurlijk lekker gefietst, want dat kan op Bonaire wel.

Op Bonaire hebben we ook nog iemand (Wilma) uit Horst ontmoet. Heel erg toevallig. Zij wonen sinds juli op Bonaire en waren het weekend dat wij op Bonaire waren, op Aruba geweest. Ze hadden hier gekeken of ze ons zagen en wij hebben natuurlijk daar gekeken of we ze zagen. Uiteindelijk zijn we de laatste dat dat we op Bonaire waren even langs de opticien geweest want we wisten dat Wilma daar werkte. En ja hoor, we hebben haar gevonden! We hebben even gezellig gekletst. Wel leuk om haar verhalen ook even te horen!

Nadat we terug waren uit Bonaire hadden we op vrijdag een huldiging van het volleyballen in de sporthal. Niek en ik zijn immers allebei kampioen van Aruba (knap met zoveel teams in de poule!). We zijn weer een mooie medaille rijker en de plastic beker was ook zeker de moeite waard, haha!

We zijn nu allebei niet meer aan het volleyballen. Ik ben lekker aan het sporten in de sportschool zodat het niet tegen gaat vallen als ik in juli weer de Anco binnenstap

Wink
Niek is op dit moment vooral aan het duiken. Ieder weekend probeert hij een of enkele duiken te gaan maken.

Vorige week hebben we ook nog twee dagen vrij gehad omdat het Koninginnedag was en Dag van de Arbeid. Nou, ik kan jullie vertellen, Koningin Beatrix is ook de koningin van Aruba, maar tijdens Koninginnedag wordt er hier echt helemaal niks leuks gedaan. Chantal, Pim, Niek en ik gingen met volle moed de activiteiten af rondom Koninginnedag, maar helaas waren we binnen een half uur weer terug en zijn we maar lekker gaan zwemmen. Er was echt niks leuks te beleven. ’s Avonds zijn we dan ook maar bij Chantal en Pim iets gaan drinken onder het genot van een lekkere oranje cupcake, want die hadden we nog net op de kop kunnen tikken!

Komende zondag krijgen we ons laatste bezoek! ’s Middags komt eerst mijn grote neef Lucky vanuit Miami met een vriend. Een vriend van hem studeert in Miami. Daar is Lucky eerst twee weken geweest en zondag komen ze nog voor twee weken naar Aruba. Anderhalf uur later komt Joop hier aan vanuit Nederland. Joop blijft iets langer dan twee weken en slaapt gezellig bij ons in het appartement. Hier hebben we heel veel zin in! Ik ga in ieder geval met Joop mijn Open Water Duikbrevet halen. Dan kan ik ook nog een paar duiken met Niek maken de laatste weken en als we in de toekomst ergens op vakantie zijn waar we kunnen duiken, dan mogen we samen duiken. Verder zien we wel wat we allemaal gaan ondernemen. Er is in ieder geval genoeg te doen hier!

Verder heb ik nu een hele leuke vervanging van minimaal 6 weken. Ik heb een klas 2 (groep 4). In het begin was ik wel heel erg benieuwd of de kinderen mij goed zouden verstaan. Normaal gesproken wordt hier namelijk in klas 1 en klas 2 nauwelijks Nederlands gepraat. Gelukkig gaat het redelijk goed. Fijn om nu weer te merken waarom je ook alweer juffrouw bent geworden. Ik ga weer iedere dag met heel veel plezier naar school! Ik zal in deze klas zeker tot eind mei vervangen en mogelijk nog iets langer. We zullen zien.
Mijn verjaardag valt ook tijdens deze vervanging. De kinderen hebben al aangegeven dat ze het heel leuk vinden als Joop ook in de klas komt kijken, dus wie weet gaat Joop gezellig meehelpen met mijn verjaardag in de klas.

Nou, verder eigenlijk geen nieuwtjes hier! Wij gaan in ieder geval nog 10 weken lekker genieten van het eiland en het mooie weer! We beloven wat mooi weer jullie kant op te sturen!

Heel veel liefs van Niek en Maartje

Reacties

Reacties

Gijs

Erg leuk dat je weer terugkomt, maar dat wisten wij natuurlijk al even! Nog een hele fijne periode daar en tot in juli!;)

Henk en Corrie

Ha die Maartje,
Fijn, om na lange tijd weer zo’n uitgebreid verslag van jou te kunnen lezen.
Je hebt de laatste maanden in ieder geval weer van alles gezien en ondernomen.
Maartje, volgende week veel plezier gewenst als Joop bij jou op bezoek komt .
Maartje en Niek, geniet de laatste maanden nog van Aruba en tot ziens in juli.

Peter & Rianne

Veel plezier nog de komende tijd en succes met het duiken. En als je Lucky tegenkomt, wil je hem dan de groetjes overbrengen !!

Henk en Corrie

Hallo Maartje,
Hartelijk Gefeliciteerd met je 24e verjaardag en maak er samen met Niek en Joop een mooi feestje van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!