maartjeoparuba.reismee.nl

Eindelijk! Bezoek uit Horst!!!

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij! Hoe is het daar met jullie? De kou overleefd? Nou, ik heb het hier niet gemist hoor. Hier is het nog steeds lekker weer, heerlijk!

11 februari was het dan zover. Mijn lieve pappie en mammie kwamen met dikke vesten, handschoenen en een winterjas aan op het warme Aruba. De warmte was wel even wennen, 40 graden verschil is ook niet niks natuurlijk. De vesten en jassen hebben pap en mam maar meteen in de kast gehangen, die hadden ze de komende twee weken niet nodig!
De avond dat pap en mam aankwamen, zijn we na een lekker broodje knak, meteen doorgegaan naar de Lightning Parade in Oranjestad. Dit is een avondparade met heel veel mensen in mooie, verlichte kostuums. Erg leuk om te zien. Vanwege het feit je na een lange vlucht het beste in het Arubaanse ritme komt door niet vroeg te gaan slapen, hadden Niek en ik pap en mam gauw overgehaald om gezellig mee carnaval te gaan vieren. Dit was erg gezellig!
De rest van het weekend hebben we lekker genoten van het strand. Niek en ik hadden nog een extra dag vrij vanwege carnaval, dus dat was wel heel fijn.
Dinsdag t/m vrijdag moest ik gewoon werken. Gelukkig ben ik als vervangster wel altijd heel vroeg klaar, dus iedere middag kon ik nog leuke dingen ondernemen met pap en mam. En ik kon iedere dag genieten van een lekkere lunch als ik thuiskwam uit school. Pap en mam hadden namelijk iedere keer om half 2 de tafel gedekt. Erg luxe was dat!
Vrijdag voor carnaval is mam met mij meegeweest naar school. Ik moest in totaal maar twee dagen vervangen op deze school, maar de directrice was evengoed zeer enthousiast toen in vroeg of mam een dagje mee mocht helpen. Mam heeft flink wat foto's gemaakt en heeft zich over verschillende dingen heel erg verbaasd. Tsja, het onderwijs in Nederland is echt anders dan het onderwijs op Aruba. Al met al was het toch heel erg gezellig en hebben we een leuke dag gehad op school.
Vrijdagavond hebben we lekker Hollands gegeten thuis: erwtensoep met pannenkoeken (met blauwe bessen, mmm!) Heerlijk! Daarna zijn we naar Rembrandt gegaan (een Nederlandse kroeg). Hier hebben pap en Niek van wat speciaalbiertjes genoten (voor zover die aanwezig waren) en mam en ik hebben een lekker wijntje gedronken.
De rest van het weekend hebben we genoten van het strand, zijn we naar de markt geweest en hebben we op zondag gekeken naar de Grote Parade. Dit was ook weer een hele happening. Mensen waren hier echt prachtig verkleed. En ook hier zijn behoorlijke gaten in de optocht hoor, die heb ik ook dit jaar niet hoeven missen! Na de parade zijn we gaan barbecuen met Jacky, Pim, Chantal en de broer en ouders van Chantal en met Flup en Linda en de ouders van Linda. De vader van Linda is een collega van mam, dus dat was wel gezellig.
Carnavalsmaandag hadden Niek en ik weer vrij. Pap, mam, Niek, Jacky en ik zijn toen gaan mountainbiken met de twee eigenaren van een fietswinkel hier in de buurt. Dit zijn Nederlanders die hier jaren terug een eigen fietszaak op hebben gezet. We hebben tijdens de fietstocht erg mooie plekken van Aruba gezien. Het was zeker de moeite waard. 's Middags zijn we lekker gaan relaxen aan het strand en hebben we gesnorkeld.
De rest van de week heb ik helaas toch weer moeten werken, maar gelukkig was ik iedere dag weer rond 1 uur klaar. De middagen heb ik dus nog lekker kunnen genieten met pap en mam.
Donderdagavond, de laatste avond dat pap en mam hier waren, zijn we gaan uiteten met Linda, Flup, Henk en Hetty (ouders van Linda). Dit was een goede afsluiter van een geslaagde vakantie, voor pap en mam, maar voor mij was het ook een beetje vakantie.
Vrijdag hebben Niek en ik rond 1 uur 's middags pap en mam uitgezwaaid. We kunnen terugkijken op een hele mooie tijd.

Ik ben blij dat pap en mam nu een beeld hebben van hoe ik hier woon. Ze weten nu dat ze zich in ieder geval geen zorgen hoeven te maken. Ik zit hier prima! En wie weet zijn ze er over een jaartje weer als Niek en ik besluiten om langer te blijven.

Niek is nu 3 weken aan het werk. Het werk bevalt hem tot nu toe prima.
Ik ben nu nog hier en daar aan het vervangen, maar heb vandaag te horen gekregen dat ik van begin mei t/m einde schooljaar een vaste vervanging krijg hier in Paradera. Ik krijg een klas 5 (groep 7). Erg fijn dat ik toch een langere periode een klas heb en dat dit ook nog in Paradera is.

Met volleyballen gaat het z'n gangetje.Trainen is nog steeds niet echt structureel, dus ik vraag me af hoe lang ik dit nog blijf doen. We zijn met ons competitieteam nu finales aan het spelen om kampioen van Aruba te worden, ben benieuwd! Als je maar met 3 teams in de competitie speelt, dan moet dat ook niet zo moeilijk zijn he, haha!

Nou, ik zal nog wat foto's toevoegen en dan ga ik zo een keertje Niek ophalen. Niek heeft een zuurstoffles van een collega geleend om te duiken, die gaan laten keuren. Ik ga dan meteen kijken of wij morgen nog met een duikcursus kunnen starten. We willen met 6 mensen onze Padi gaan halen. We hebben nu een adres waar we dit voor local prijzen kunnen doen, dus dat is zeker de moeite! Wordt vervolgd.......

Oh ja, 22 maart krijgen we weer bezoek! Kjell en Ellen komen dan hier logeren. Dit wordt natuurlijk ook weer een hele gezellige tijd. Na dit bezoekje zal uit uiteraard weer een nieuw verhaaltje typen zodat jullie goed op de hoogte blijven.


Allemaal de groetjes en veel liefs vanuit het mooie Aruba!

Reacties

Reacties

Peter en Ine

Via via hadden we al gehoord dat je pap en mam heel erg hadden genoten van de vakantie. Hun verhalen zullen we spoedig ook wel een keertje uit hun eigen mond horen. Ben benieuwd.
Heel veel groetjes uit Grubbenvorst en geniet er nog maar lekker van.

Gijs

Hoi Maartje,

Erg leuk om te horen hoe pap en mam het daar hebben gehad! Nu wordt ik toch een beetje jaloers! Maar stel dat jullie langer blijven, dan ga ik met pap en mam mee!:p

Niels-je

Goed te horen dat er lekker genoten wordt van jullie Arubaans avontuur :-)

je allerliefste nichtje!

De foto's zien er goed uit en je verhaal klinkt ook goed! Leuk om te lezen. Groetjes, sandra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!