maartjeoparuba.reismee.nl

Zo, tijd voor een update

Hallo allemaal,

Van veel mensen krijg ik de vraag wanneer ik weer eens iets op mijn site zet. Vandaar dat ik er nu eens goed voor ben gaan zitten om jullie weer bij te praten over mijn belevenissen op Aruba. Inmiddels zit ik alweer 4,5 maand hier en het bevalt nog steeds prima

Laughing

School
Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk al wisten liep het bij mij niet lekker op school. Ik heb mijn uiterste best gedaan om ervoor te zorgen dat het in de klas uiteindelijk toch allemaal lekker zou lopen, maar het is me helaas niet gelukt. Ik had vooral veel moeite met de gang van zaken op mijn school en het kostte me allemaal teveel (negatieve) energie. Vandaar dat ik ongeveer 2 weken geleden de knoop heb doorgehakt. Het kon zo niet meer. Na gesprekken met collega's, het hoofd van de school en het schoolbestuur (SKOA) heb ik besloten om niet meer verder te gaan op deze school. SKOA heeft snel gehandeld en geregeld dat ik als vervangster aan de slag kon gaan. Sinds vorige week maandag heb ik een vervanging van 4 weken op een school in Dakota (dit ligt bij Oranjestad). Ik heb hier een klas 5. Gelukkig weet ik nu weer waarom ik juf ben geworden. Ik heb daar een hele leuke klas met enthousiaste kinderen. Na de decembervakantie hoor ik wel weer waar ik kan vervangen. Ik merk nu dat het me in ieder geval veel meer rust en zelfs meer energie geeft want ik vind het werken weer leuk. Gelukkig is het dus allemaal goed gekomen.
Dat ik nu aan het vervangen ben heeft z'n voor- en nadelen. Zo heb ik meer vrije tijd omdat ik geen vaste groep heb en kan ik rondkijken waar ik eventueel volgend jaar zou kunnen werken. Het is namelijk zo dat Niek hier een baan heeft gevonden voor misschien wel anderhalf jaar. Dit hangt natuurlijk wel een beetje af hoe het hem bevalt, maar als het dus allemaal goed bevalt, dan plakken we er dus nog een jaartje aan. Ik ben wel flink op zoek naar een nieuwe auto want nu ik ga vervangen heb ik echt een eigen auto nodig. Dat is dus wel een klein nadeel.

Bezoek
Van 18 november tot 23 november zijn mijn oom en tante op bezoek geweest. Mijn eerste bezoek, jeeeeeeeeej! We hebben 5 hele leuke dagen gehad. Het is echt super om bekenden hier te hebben. Ik vond het erg leuk om ze te laten zien wat ik hier zoal doe. Dus als er meer gegadigden zijn, jullie zijn welkom!
Over ongeveer 4 weken komen Josine en Marloes. Ze komen hier met mij oud op nieuw vieren! Hier kijk ik ook echt naar uit. De H&M kleren zijn besteld, dus ik krijg over 4 weken ook weer wat nieuwe kleren. Handig als je vriendinnen ieder 35 kilo mee mogen nemen

Wink

Volleybal
Afgelopen weekend heb ik het hele weekend gebeachvolleybald. Zaterdag en zondag hebben Suze en ik meegespeeld met een toernooi tegen teams uit Curacao en Aruba. Dit was heel erg leuk. Omdat we niet wilden afgaan, zijn we vrijdag eerst even flink gaan oefenen op het strand. Hier kwamen we een groep Nederlanders tegen die hier op beachvolleybalvakantie zijn. We hebben op het strand wat potjes tegen ze gespeeld. Zaterdag moesten we twee wedstrijden spelen die we allebei gewonnen hebben. Omdat we eerste in de poule waren, moesten we zondag ook nog spelen. Helaas ging het zondag niet zo geweldig en is het ons net niet gelukt om de derde prijs binnen te halen.
Komende vrijdag is de eerste competitiewedstrijd met ons zaalvolleybalteam. De club waar Suze en ik bij spelen heet 'Gazelles'. Ik zal na vrijdag eens wat foto's op de site zetten van ons volleybalteam.
Daarnaast trainen we iedere week met het Arubaanse volleybalteam. Dit is het team waar we in juli kampioenschappen in Jamaica gaan spelen. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan.

Sinterklaas
Jaja, ook hier is de Sint een paar weken geleden aangekomen. Samen met Suze, Jacky en Gabriela ben ik naar de intocht van de Sint geweest. De Sint en zijn pieten kwamen met de boot aan. Vervolgens liepen ze over straat en gingen ze met iedereen die wilde, op de foto. Jullie kunnen je wel indenken dat dit een eeuwigheid duurde. Sint deed alles op een Arubaans tempo!
Komend weekend gaan we met een hele groep hier op het complex spellen. We hebben allemaal een gedicht geschreven voor iemand en gaan een dobbelspel doen. Daarnaast gaan we het spel 'Wie is de mol' spelen. Kortom, dit wordt vast heel gezellig. Ben benieuwd hoe het is om in een jurkje buiten Sinterklaas te vieren. Ook leuk om een keer mee te maken!

Suriname
Over 2,5 week gaan we naar Suriname!! In eerste instantie zou ik alleen met Suze op vakantie gaan omdat Jacky en Gabriela graag een cruise wilden maken. Gelukkig voor ons, hebben ze zich bedacht en kunnen we gezellig met z'n viertjes Kerst in Suriname gaan vieren. We gaan 12 dagen en zijn dan net op tijd terug voor mijn vriendinnetjes, die op 28 december aan zullen komen.
We hebben in Suriname een appartement in Paramaribo en vanuit hier zijn we van plan verschillende tripjes te gaan maken. Ik ga me de komende weken maar eens goed oriënteren op de bezienswaardigheden in Suriname zodat we een beetje een plan hebben van wat we allemaal willen zien. Uiteraard zal ik na mijn vakanties wat foto's op de site plaatsen zodat jullie een beetje mee kunnen genieten.

Nog twee maanden......
Niek studeert waarschijnlijk 18 januari af en komt gauw genoeg daarna deze kant op. Het duurt dus echt nog maar twee maanden voordat Niek er is. Nu begint het dus echt (eindelijk!!) op te schieten. Als Niek komt, woon ik al in ons nieuwe appartement want hier kan ik per 2 januari in. Ik ga nu dus genieten van de laatste maand met Jacky en Gabriela in huis. Gelukkig blijven we buren en zullen we regelmatig bij elkaar 'binnenwippen'.

Nou, dat was het wel weer denk ik zo. Hoe gaat het daar?? Is het koud in Nederland of valt het wel mee?? En hoe gaat het met mijn volleybalteam?? Vorige week gewonnen zag ik. Super zeg! Ben trots op jullie!
Iedereen alvast een hele fijne Sinterklaas met natuurlijk veel leuke cadeautjes en alvast een fijne Kerst voor degenen die ik niet meer spreek. Tot de volgende keer!

Veel liefs, Maartje

Reacties

Reacties

Jos & Maria

Hoi Maartje,
Ook wij hebben het super gezellig gevonden, die dagen in Aruba. Nu zijn we weer gewend aan de Canadese winter-temperaturen. Leuk, dat je toch met zijn vieren naar Suriname gaat. Veel plezier daar en doe alle bekenden maar de groeten van ons!

Peter en Ine

Troost je met de gedachten dat het wat de school betreft vanaf nu alleen maar beter kan worden.
Heel veel succes met de nieuwe uitdagingen alsook met het volleybalgebeuren.
Groetjes vanuit Grubbenvorst,
Peter en Ine

Peter & Rianne

Goed om te lezen dat je je draai toch wel gevonden hebt. Heb niet de indruk dat je je ook maar één moment verveelt. Alvast een fijne vakantie en de groetjes aan Quintis. Doe hem maar de groetjes Soko Soko.

John en Wil

Ha Maartje,

Fijn te horen dat je weer rust gevonden hebt in je werk, dit zal je alleen maar ten goede komen in alles wat je doet.
Kei toffe vakantie toegewenst en natuurlijk een gezellige sinterklaas.

Groetjes van alle Nogareepjes.

louise franssen

Hoi maartje

ook wij lezen je reisverhalen, erg leuk om te lezen wat je allemaal voor leuke en soms minder leuke dingen mee maakt,Maar zo te lezen komen er voorlopig alleen maar leuke dingen geniet er maar van, Marloes heeft er in ieder geval erg veel zin in .pakjesavond in de zon terwijl het hier zo'n vies weer is is natuurlijk ook super.

groetjes Louise en Huub

Gemma en Britt

Ha Maartje

Wat een goede beslissing van je om op die school te stoppen!! Voor al die negatieve engergie ben je een veel te goede juf voor --> en ik kan het weten!!
Heerlijk dat jullie saampjes er nog een jaar aan vast plakken.
Britt is hier al een echte dame en heeft haar eerste stapjes gezet! Ze geniet van het in bad gaan en vindt de diertjes op de douchewand helemaal geweldig ;) !!
Ik ga nog even je andere verhalen lezen.....tot weer!

Groetjes Britt en Gemma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!